Uzavírka u Drslavic skončila. O měsíc dříve
Drslavice - Přibližně o měsíc dříve, než bylo původně dohodnuto, se zhotoviteli stavby podařilo dokončit stabilizaci a opravu půlkilometrového úseku silnice mezi Drslavicemi a Havřicemi na Uherskohradišťsku. Po čtyřměsíční úplné uzavírce je obnovená silnice opět plně průjezdná.
Dopravní situaci na Uherskohradišťsku výrazně zlepší dokončení stavební úpravy silnice III/05019 a silničního tělesa v extravilánu mezi obcemi Drslavice a Uherský Brod, místní částí Havřice. Komunikace byla od července letošního roku uzavřena pro veškerý provoz. Celková délka obnoveného úseku silnice je 520 metrů. Směrové a výškové řešení respektuje parametry původní silnice, šířka vozovky byla sjednocena na 6,5 metru s rozšířením ve směrových obloucích. Z důvodu aktivního geologického sesuvu byla v patě svahu vybudována přitěžovací lavice s odvodňovacími žebry. Kompletně byla nahrazena konstrukce vozovky včetně nevhodného podloží v aktivní zóně v tloušťce 40 centimetrů.
Odvodnění vozovky je zajištěno příčným a podélným sklonem vozovky. V úseku s vysokou hladinou spodní vody pod úrovní terénu na pravé straně silnice u paty násypu byla provedena plošná a liniová meliorace včetně výměny podloží násypu sanační drenážní vrstvou z lomového kamene. Odvod spodní vody z této oblasti je zajištěn drenážní stokou celkové délky 500 metrů s vyústěním do vodního toku Olšava. Součástí stavby byly také stavební úpravy připojení sjezdů.
Zhotovitelem stavby byla firma Skanska, a.s., se sídlem v Praze. Konečná cena za tuto zakázku činí 39,456 milionu korun (vč. DPH). Práce na této stavbě byly zahájeny v polovině května 2023 a původně měly probíhat až do konce listopadu.
„Geologická nestabilita území našeho kraje je důvodem dílčích sesuvů, které způsobují lokálně výrazné deformace vozovek na naší krajské silniční síti. Tyto poruchy flyšových vrstev se v našem kraji vyskytují častěji než v jiných částech republiky. Aktuálně nyní pracujeme také na stabilizaci sesuvů na silnici Tučapy – Boršice nebo ve Videčské ulici v Rožnově pod Radhoštěm. V ohrožených místech zadáváme inženýrskogeologické průzkumy, které odborně posoudí aktuální stav pohybu terénu včetně určení hloubky odlučné oblasti vzniklého sesuvu. Dle doporučených návrhů ze závěrů těchto průzkumů připravujeme další investiční akce na výstavbu opěrných zdí nebo sanací silničního tělesa takto zasažených míst,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.