Technologií recyklace za horka byla opravena silnice z Hřivínova Újezdu do Biskupic
Hřivínův Újezd, Biskupice - Nový povrch získaly bezmála tři kilometry silnice II. třídy mezi Hřivínovým Újezdem a Biskupicemi. Ředitelství silnic Zlínského kraje zde s využitím prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury využilo technologický postup recyklace krytových vrstev vozovky za horka Remix plus.
S využitím prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury byla opravena část silnice II/490 v úseku od obce Hřivínův Újezd po obec Biskupice. Celková délka obnoveného úseku je 2 753 metrů.
V rámci stavební akce byly provedeny práce v rozsahu původního šířkového uspořádání vozovky, tj. obnova obrusné a ložné vrstvy pomocí technologie recyklace krytových vrstev za horka – Remix plus – v celkové tloušťce 80 milimetrů.
V jednom pracovním kroku se v tloušťce 50 milimetrů provedla recyklace původní ložné vrstvy za horka a současně se položila nová obrusná vrstva o tloušťce 30 milimetrů. Dále byla provedena obnova krajnic frézovaným materiálem. V místech, která si to vyžadovala, byly sanovány podkladní vrstvy. Došlo k výměně dešťových vpustí. Součástí stavby byla obnova vodorovného dopravního značení a směrových sloupků, v Kaňovicích byl obnoven povrch dvou zastávkových pruhů linkové osobní dopravy, obnovilo se připojení místních komunikací, sjezdů k sousedním nemovitostem a výškové napojení hospodářských sjezdů. Odvodnění komunikace bylo řešeno příčným a podélným spádem do příkop a na násypové těleso komunikace v extravilánu. V intravilánu je voda odváděna do dešťových vpustí.
Zhotovitelem stavby byla firma FREKOMOS, s. r. o., Valašské Meziříčí. Konečná cena za tuto zakázku činí 19,614 milionu korun (včetně DPH). Pro financování opravy byly využity prostředky z dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury.
„Potvrzuje se nám, že technologie Remix plus má budoucnost. Letos jsme ji použili jen na této jediné obnově povrchu vozovky, ale dobré zkušenosti jsme získali už na několika silničních úsecích v minulých letech. Podmínkou je dostatečně dlouhý úsek silnice a určitá kvalita materiálu staré vozovky. Tato technologie je rychlejší na realizaci a šetrnější k životnímu prostředí. Původní materiál se znovu využije a odfrézovaná vrstva se nemusí vyvážet jako odpad. Realizaci zajišťuje speciální souprava silničních pracovních strojů, tzv. remixér,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.