Zimní údržba do konce listopadu byla dražší než před rokem
Zlínský kraj - Přestože pravé zimní počasí v našem regionu do konce listopadu ještě nenastalo, náklady na zajišťování zimní údržby krajských silnic byly vyšší než v minulých letech. Více se pluhovalo i posypávalo, ale také ceny za výkony se vlivem inflace zvyšují.
Náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy od září do konce listopadu 2021 byly přibližně o čtvrtinu vyšší, než jaký byl průměr posledních pěti let. Dosáhly částky 10,118 milionu korun, zatímco průměr předchozích pěti let vychází na 8,021 milionu korun. V tomto počátečním období zimní sezony jsou náklady tvořeny nejenom občasnými výjezdy sypačů podle klimatických podmínek a případným pluhováním nebo posypem, ale také prvotním vytvořením nových plánů, držením pohotovosti dispečinků zimní údržby, rozmísťováním zásněžek a některými přípravnými činnostmi.
Do konce listopadu 2021 bylo ve Zlínském kraji pluhováno 8 869 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 12 993 kilometrů. Spotřebovalo se 695 tun soli a 231 tun inertních posypových materiálů.
Pro srovnání - před rokem ve stejném období bylo v kraji pluhováno pouze 1 174 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 5 811 kilometrů, spotřebovala se 239 tun soli, ale 427 tun inertních posypových materiálů.
„První sněžení v letošním roce nezpůsobilo na krajských silnicích větší dopravní komplikace. Vypadá to, že na zimu byli dobře připraveni řidiči a také silničáři se svou technikou," zhodnotil nástup zimní sezony ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.