Oprava Březnické ulice probíhá podle časového harmonogramu

Zlín - Práce silničářů na rekonstrukci Březnické ulice ve Zlíně jsou v plném proudu. Probíhají podle dohodnutého harmonogramu. Dokumentujeme je v malé fotoreportáži.

Od začátku července pracují dělníci stavební firmy PORR, a. s., na rekonstrukci Březnické ulice ve Zlíně. Práce probíhají za částečné uzavírky, kdy je doprava vedena omezenou rychlostí v jednom jízdním pruhu jednosměrně.
„Stavba probíhá podle stanoveného harmonogramu. Je předpoklad, že její první etapa skončí v plánovaném termínu do 25. srpna," uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Rekonstrukce pravého (stoupacího) jízdního pruhu se již blíží k závěru. Ke konci července se silničáři s těžkou technikou přesunou do levého (klesajícího) jízdního pruhu a doprava bude vedena po již obnovené vozovce vpravo.
Předmětem této investiční akce je stavební úprava silnice II/490 v celkové délce 2 179 metrů. Úsek začíná u zimního stadionu, jeho konec se nachází za okružní křižovatkou ve čtvrti U Majáku.

Na silnici se realizuje rekonstrukce vozovky pomocí technologie recyklace za horka s následným položením nové obrusné vrstvy. V místě porušených okrajů vozovky bylo nutno přistoupit k celkové výměně konstrukce vozovky až do hloubky přibližně jednoho metru včetně sanace podloží. Budou opravena nebo vyměněna poškozená ocelová svodidla. Na dvou místech bude upraven nevhodný příčný sklon vozovky v pravotočivém směrovém oblouku. Poklopy kanalizačních šachet v levém jízdním pruhu dostanou samonivelační uložení. Bude provedena sanace povrchu dvou pravostranných opěrných zdí o délce 94 a 30 metrů a obnoveno dopravní značení.

Ve druhé etapě stavby od 6. září do konce října 2021 bude probíhat rekonstrukce okružní křižovatky U Majáku a přilehlého zbývajícího úseku silnice. Z prstence okružní křižovatky a dlážděné srpovité plochy bude odstraněn dlážděný kryt a nahrazen asfaltovými vrstvami.

Smluvní cena za tuto zakázku činí 32,569 milionu korun (vč. DPH). Stavba je spolufinancována z fondů EU prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu.

Doprava směrem do Zlína je vedena po objízdné trase od okružní křižovatky přes místní část Kudlov a po silnici III/49026 z Kudlova do centra města. Pro vozidla o hmotnosti přes 7,5 tuny (netýká se autobusů) je stanovena objízdná trasa ve směru Bohuslavice u Zlína - silnice II/497 - Uherské Hradiště - silnice I/50 - Staré Město - silnice I/55 - Otrokovice - silnice I/49 - Zlín. „Mnozí řidiči si našli náhradní trasy a opravovanému úseku se vyhýbají, takže provoz v místě stavby i na objížďkách je poměrně plynulý. Napomáhá tomu i prázdninové období s menší intenzitou provozu na silnicích v centru Zlína," konstatoval ředitel ŘSZK.

Jak funguje technologie recyklace vozovky za horka

Technologie recyklace vozovky za horka, tzv. Remix plus, se na krajských silnicích používá poměrně výjimečně. Je efektivní u delších úseků, aby se vyplatil dovoz speciálního stroje remixéru, který má hmotnost asi 50 tun, a předehřívačů asfaltu, které váží každý přibližně 20 tun. Naposledy byla tato technologie použita při opravě vozovky mezi Hlinskem pod Hostýnem a Dobroticemi v roce 2018.

Výhodou této technologie je využití původního materiálu asfaltového krytu vozovky, který se v míchačce remixéru obohatí o materiály potřebné ke zlepšení mechanicko-fyzikálních vlastností recyklované směsi. Tuto směs stroj položí zpět na vozovku.

Na rekonstruované vozovce nejdříve silniční fréza odfrézuje materiál původního asfaltového krytu do hloubky 3 - 4 centimetry. Na odfrézovanou plochu se rozprostře kamenivo, které slouží k zesílení kostry recyklované vrstvy. Na takto připravenou vozovku postupně najíždějí předehřívače s plošnými propanbutanovými hořáky obrácenými k vozovce. Materiál se zahřeje na teplotu 130 - 155 °C. Potom přijíždí remixér. Rozpojuje předehřátou vrstvu do hloubky pěti centimetrů, rozpojenou směs promíchá s přidávanými materiály a zpětně položí první rozprostírací lištou. Nákladní automobily přivážejí k remixéru také zcela nově namíchanou směs z obalovny pro novou obrusnou vrstvu. Asfaltová směs nové obrusné vrstvy se druhou rozprostírací lištou stroje položí systémem „horké na horké" (vtlačovaná vrstva). Práci na finální vozovce dokončují za remixérem silniční válce, aby bylo asfaltové souvrství důkladně zhutněno.

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.