Oprava vsetínského nadjezdu má časový předstih
Vsetín - Se značným časovým náskokem proti původnímu harmonogramu pokračuje ve Vsetíně rekonstrukce silničního nadjezdu. Kontrolního dne přímo na staveništi se v úterý 15. srpna zúčastnil osobně i hejtman Zlínského kraje Jiří Čunek.
Stavební firma již dokončila opravu jedné podélné poloviny vsetínského nadjezdu na krajské silnici III/05735, směrem k Rybníkům a Trávníkům, a od pondělí 14. srpna 2017 zde jezdí motoristé ve dvou jízdních pruzích s novým povrchem. Na této straně jsou hotovy všechny plánované práce. Zhotovila se nová hydroizolace, nová vozovka, zábradlí, římsa, chodník i protihluková stěna na části mostu. Zbývající dva jízdní pruhy, kterými se jezdilo od dubna do 13. srpna, jsou nyní pro dopravu uzavřeny a již se v nich naplno rozběhly stavební práce.
„Jezdím tudy každý den do Zlína, o tuto rekonstrukci jsme usilovali deset let, ještě když jsem starostoval na Vsetíně, takže mám velkou radost, že k ní teď dochází. Je to velmi hezká stavba, musíme však ještě provést opětovné měření hluku, abychom si byli jistí, že není potřeba protihlukovou stěnu protáhnout po celé délce mostu. Snahou všech bude, aby byl most do zimy alespoň nahrubo hotový. Jde o jednu z velkých staveb ve Zlínském kraji. Provázely ji zpočátku problémy s veřejnou soutěží, začátek realizace se protahoval, ale nyní mám radost, že všechno jede a vypadá to opravdu velmi pěkně," prohlásil na stavbě hejtman Jiří Čunek.
Také ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý má z průběhu rekonstrukce nadjezdu dobré pocity. „Stavební firma měla harmonogram a do této fáze prací jsme se podle něj měli dostat až někdy koncem září, takže jsme ve více než měsíčním předstihu, což je dobře. Proto jsme se rozhodli využít dobrého počasí, které umožňuje pracovat až 12 hodin denně, a pokračovat i na druhé polovině mostu, která se podle smlouvy měla začít rekonstruovat až v roce 2018," upřesnil ředitel ŘSZK. Hlučnost oproti minulosti by měla být výrazně nižší i díky uplatnění technologie tichého asfaltu. Hladina hluku by díky jeho použití měla klesnout až o deset decibelů oproti běžnému asfaltu.
Je předpoklad, že se do zimy dokončí všechny práce na mostovce týkající se sanace a hydroizolace. Potom se stavební firma rozhodne podle počasí, zda se položí ještě letos i závěrečná obrusná vrstva z gumoasfaltu. Jde o směs, do které je přidán gumový granulát, ale její pokládka je vhodná jen při teplotě vzduchu nad 10 stupňů Celsia. Pokud to počasí nedovolí, zůstane přes zimu tato podélná polovina nadjezdu neprůjezdná a silničáři vše dokončí až na jaře roku 2018.
Na příští rok zůstanou stavební firmě rovněž rekonstrukční práce na spodní straně mostu, kde to není příliš vidět. Dělá se tam reprofilace a asanace veškerých betonových částí a provádí řada dalších technických úkonů. To však již není spojeno s omezeními provozu vozidel na nadjezdu. „Stavba tak bude určitě i v příštím roce pokračovat, ale myslím si, že termín dokončení daný smlouvou, tedy do konce října 2018, bude výrazně zkrácen," dodal ředitel Bronislav Malý.
Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK