Stav krajských silnic se zlepšil. Více peněz se projevuje v lepším hodnocení

Zlínský kraj - Poměrně výrazné zlepšení stavu povrchu vozovek silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji vyplývá z výsledků posledního hodnocení specializovanou nezávislou firmou. Celková „známka" hodnocení se zlepšila z loňské hodnoty 3,58 na 3,46. Přibylo silnic v kategoriích „výborný", „dobrý" a „vyhovující", ubylo úseků hodnocených jako „nevyhovující" nebo „havarijní".

Obnovený povrch silnice II/4941 v Haluzicích / foto: V. Cekota„Ukazuje se, že větší objem finančních prostředků, které jsme zejména díky dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury mohli v loňském i v tomto roce vložit do plošných obnov povrchů vozovek, spolu s prostředky Zlínského kraje a EU, přináší výsledky," řekl k novému hodnocení stavu vozovek na krajských silnicích ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Bronislav Malý.

„Známka" průměrného celokrajského hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy na pětibodové stupnici k 30. 9. 2016 činí 3,46. V porovnání s předchozím rokem (3,58) jde o poměrně výrazné zlepšení. Nejlepší vozovky II. a III. třídy měly okresy Kroměříž (hodnocení 3,41) a Zlín (hodnocení 3,46). Okres Kroměříž má největší podíl silnic s novým povrchem (hodnocení 1).

V porovnání s loňským rokem došlo v kraji k nárůstu podílu úseků hodnocených stavem „výborný". Přibylo rovněž vozovek ve stavu "dobrý" a "vyhovující". V kraji je evidováno 261 kilometrů silnic II. a III. třídy ve výborném stavu (1), 308 kilometrů ve stavu dobrém (2) a 213 kilometrů ve stavu vyhovujícím. Naproti tomu se na krajských silnicích snížila délka vozovek zařazených do hodnocení "nevyhovující" (zhruba o 43 kilometrů) a "havarijní" (téměř o 48 kilometrů).

ŘSZK zadává nezávislé hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy (tedy silnic ve vlastnictví Zlínského kraje) každoročně. Zpracovatelem posudku byla specializovaná firma PavEx Consulting Brno. Stav povrchu vozovek se hodnotí podle kritérií daných technickým předpisem TP 87. Vozovky jsou podle svého technického stavu zařazovány do pěti skupin: 1 - výborný stav, 2 - dobrý stav, 3 - vyhovující stav, 4 - nevyhovující stav, 5 - havarijní stav.

Některé podrobnosti, tabulky a grafy z posledního hodnocení stavu povrchu vozovek jsou dostupné na samostatné internetové stránce ŘSZK.

Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.