Všechny výtluky zmizí do konce května

Zlínský kraj - Lokální vysprávky - tak silničáři říkají opravám výtluků a jiných drobnějších poruch v povrchu vozovek. S plnou intenzitou se do nich pouštějí už v posledních březnových dnech. Všechny silnice II. a III. třídy projdou takovou „jarní ozdravnou kúrou" do konce května. Ředitelství silnic Zlínského kraje to bude stát asi 20 milionů korun.

Silničáři se už od poloviny března věnují úklidu vozovek po zimě a odstraňování posypových materiálů, které zůstaly na okrajích některých silnic. Kolem 25. března již začíná provoz na obalovnách živičných směsí. Současně s nimi mohou silničáři začít opravovat výtluky.

„Výtluků je letos více než před rokem, kdy jsme měli mimořádně mírnou zimu. Jejich vznik bývá přímo úměrný počtu mrazových cyklů. Voda z deště nebo tajícího sněhu při kladných teplotách vzduchu zateče do drobných spár v povrchu starších vozovek, pak zmrzne, zvětší svůj objem a začne vozovky trhat. Přesto není letos situace nijak dramatická. Na silnicích, které dostaly v nedávné době nový kvalitní povrch, výtluky nevznikají vůbec," vysvětlil ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Silničáři ze čtyř okresních Správ a údržeb silnic na základě uzavřených dohod projedou s potřebnou mechanizací a materiály postupně všechny krajské silnice. Kde je to potřeba, zaplní výtluky horkou živičnou směsí a zhutní silničním válcem. Někdy je vhodné dané místo ještě i předem vyfrézovat. U některých typů menších výtluků a prasklin se také používá tzv. trysková metoda, kdy se do otvoru ve vozovce vhání pod tlakem asfaltové pojivo s drobným kamenivem.

„Lokální vysprávky se na silnicích dělají, jak je to potřebné, od jara do podzimu, tedy nejen po zimě. Dohromady na ně v roce 2015 plánujeme částku 60 milionů korun. Na ty jarní vysprávky padne asi třetina z této částky," upřesnil provozně-technický náměstek Ing. Radek Berecka. Podle něj budou tyto lokální opravy povrchu vozovek hotovy na více zatížených silnicích II. třídy už do konce dubna, na silnicích III. třídy o měsíc později.

Lokální vysprávky se realizují na silnicích za běžného provozu, kdy zůstává v místě pracovní činnosti alespoň jeden volný jízdní pruh. Řidiči jsou na to upozorňováni dopravním značením. Měli by snížit rychlost a dbát zvýšené opatrnosti.

Vydáno ve spolupráci s KÚ ZK

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.